Tuesday, December 21, 2021

Dejta samtidigt som man har cancer

Dejta samtidigt som man har cancer



Någonsin hört talas om steg 4 bröstcancer, till exempel? Du är så skramlad. För våra patienters och personals säkerhet ber vi nu att alla besökare på MSK är helt vaccinerade mot COVID. Samarbeta med din onkolog som kan hjälpa dig att svara på frågor och koppla dig till en socialsekreterare. Diagnos och behandling kan dejta medan du har cancer en slags bubbla, och de kan bli chockade över att se andra oroa sig för triviala saker när de har fokuserat på den enorma uppgiften att hålla sig vid liv, dejta medan du har cancer. Även om du inte är medveten om det, kan din reaktion hjälpa dem att övervinna sina djupaste rädslor eller få dem att känna sig olyckliga över sin osäkerhet.





Relationsnav



Vi cancer är ganska komplicerade. Vi är selektiva om vem vi håller nära, och som vattentecken fluktuerar verkligen vårt humör. Vi är de där rida-eller-dö-människorna. Antingen älskar vi dig eller hatar dig; det finns helt enkelt inget mittemellan hos oss. Hur är det att dejta en Cancer? Det är en jäkla tur. Om du är modig nog att inleda ett förhållande med en cancer, dejta medan du har cancer, det finns vissa saker du måste förvänta dig.


Vi strävar efter att utmärka oss i allt vi gör. Vissa kanske ringer dejta medan du har cancer mikrohantering, men vi kallar det framgång. Hårt arbete är vårt mellannamn. Men bli inte hotad av vår ambition; du måste låta oss göra vår grej. Uppmuntran på vägen är mycket uppskattad. Cancer är kärleksfulla och lojala människor. Vi är ömshjärtade och vi bär våra känslor på ärmarna. Om vi ​​känner oss förrådda, besvikna eller upprörda stänger vi bokstavligen ner.


Dejta samtidigt som man har cancer måste veta hur vi hanterar vår känslighet. I slutet av dagen längtar vi efter medkänsla och förståelse från andra.


Ta med din sympati till bordet, och du är okej i våra böcker. Detta gäller inte bara våra direkta familjemedlemmar heller. Vi behandlar nära vänner som om de är våra egna. Imponera på våra vänner och familj, och du är halvvägs, min vän. Visst, vi kan låta vårt humör svänga då och då, men vår pålitlighet är konsekvent.


Vi är pålitliga, lojala och flitiga mot dem vi har nära och kära. Du kan lita på oss för en boost av självförtroende, dejta medan du har cancer, en hjälpande hand eller en räddning i sista minuten. Vi har alltid din rygg.


Vi sitter inte vid sidan av; vi är de där huvudkvarterbackarna, dejta medan du har cancer, redo att vinna det stora spelet. I vårt personliga och professionella liv tar vi full kontroll, dejta medan du har cancer.


Vi är maktspelare och vi håller ut hela tiden. Om du inte klarar värmen, gå ut ur köket. Om en cancer har en plan, bör du respektera den. Vi har ökade sinnen för intuition, och vi litar alltid på våra instinkter. Respektera våra beslut, och bara rulla med det.


Vad vi än gör så gör vi det med passion. Förvänta oss intensitet från oss i relationer och i alla andra aspekter av våra liv.


Dejta samtidigt som man har cancer vi identifierar oss med saker, vi häller våra hjärtan och själar i dem. För att vara en del av våra liv måste du också tro på våra drömmar. Vårt vattentecken kan avbilda djupet av vår kärlek; vi har naturligtvis en hög förmåga till tillgivenhet.


När vi hittar rätt partners kommer vi att göra det dejta medan du har cancer mer kärleksfull än något annat tecken man kan tänka sig. Vi är hängivna dig, skyddar dig och beundrar de romantiska gesterna som gör oss svaga i knäna. Låt oss se vad du har, Romeo. När det kommer till dejting är vi antingen inne på det under lång tid, eller så kommer vi inte att slösa bort vår tid. När vi engagerar oss är vår lojalitet starkare än något annat. Men vi förväntar oss detsamma av dig.


Bryt din lojalitet till en cancer, och du kommer att ångra dig för resten av ditt liv. Av Stefani Pappas. Jag skulle vilja hävda att cancer är det totala paketet. Spänn fast. Vi är vinnare. Vi är känsliga, så ta itu med det. Vi är familjeorienterade människor. Bråka med alla som vi anser vara familjemedlemmar, och du är på vår dåliga lista. Vi finns där för dig. Vi tar ansvar. När våra sinnen är bestämda, är de bestämda.


Vi är kontrollerande, viljestarka och uthålliga. Låt inte våra krabbklor komma ut. Vi är passionerade. Vår kärlek är havsdjup. Vi är lojala och vi förväntar oss detsamma av dig. Vi är ett mysterium. Vi alltid dejta medan du har cancer för att få dig att gissa. Sök Stäng. Resor Astrologi Hälsa Sociala medier Living Se alla. Politik Tech Mat Trending Se alla. Modeskönhet Kändisstil Se alla. Singellivsrelationer Sex Kändispar Se alla. TV-filmer Kändismusik Se alla.


Om oss Arkiv Annonsera Villkor Sekretess DMCA Newsletter Masthead.





nörd till nörd dating



Är du bekväm med att träffa nya människor just nu? Fundera på varför du vill dejta och vilken typ av relation du söker. Fundera på hur mycket information du vill dela om din diagnos.


Vill du först prata om din cancerupplevelse? Om inte, när vill du ta upp det? Fundera på varför du vill dela information och vad du hoppas ska hända efter att du har berättat för någon. Är ditt immunförsvar upp till dig att vara ute offentligt?


Finns det några farhågor relaterade till vissa kemoterapiläkemedel? Har du biverkningar som skulle påverka dejting? Du kan uppleva många förändringar i hjärnans funktion under och cancerbehandling som påverkar tänkande, inlärning, bearbetning av information och minne. Hur påverkar detta din inställning till dejting?


Det kan vara bra att ha några svar förberedda om de ställer frågor om behandlingsbiverkningar eller möjligheten till återfall. Var ärlig. Att vara uppriktig om dina känslor och om din cancerdiagnos kan uppmuntra personen du dejtar att vara ärlig om hans eller hennes känslor också.


Kommunikation, ärlighet och förtroende kommer att bli allt viktigare när din relation växer. Att prata om intimitet eller den fysiska närheten i en ny relation är viktigt. Cancer påverkar ofta din kropp fysiskt vilket kan få dig att vara självmedveten om vissa saker. Att kommunicera om intimitet med din partner kan hjälpa till att stärka relationen och öka det känslomässiga förtroendet. Dessa samtal kan vara obekväma så du kanske vill känna dig förberedd. Att bestämma vad du vill säga i förväg och skriva ner det kan hjälpa till att styra samtalet.


Dejting Var bekväm med dig själv först. Prata om din diagnos Planera när du ska ha samtalet. Intimitet Att prata om intimitet eller den fysiska närheten i en ny relation är viktigt. Och ja, jag har cancer i framskridet stadium, men jag är i remission och frisk också. Men mitt liv är inte "efter cancer" och kommer aldrig att bli det. Jag behöver inget eget nyhetsbrev men jag borde inte heller behöva gå i skola till en socialsekreterare! Kanske har jag lärt mig för mycket alldeles för tidigt, men jag kämpar den goda kampen för de som inte är lika friska som jag.


Tack igen för din insikt. Det finns också grupper som tar upp konsekvenserna av att leva med avancerad cancer.


Jag har haft bröstcancer i steg 2, dubbel mastektomi och strålning. Jag har varit singel i 7 år, med min diagnos som inträffade i juni tycker jag att detta är en viktig fråga och skulle vara intresserad av att höra andras erfarenheter och hur de hanterade det. När jag återvände till dejting efter behandling, trodde jag att avslöjande av min hälsohistoria skulle vara en betydande vändpunkt - en brytpunkt i ett nytt förhållande, och definitivt ångestprovocerande. Jag tenderade att avslöja min sjukdomshistoria tidigt, eftersom det var det som kändes rätt för mig.


Till deras förtjänst, vad jag upptäckte var att männen jag dejtade var mer intresserade av mig som person snarare än diagnosen. Min resa fortsätter fortfarande, men jag känner mig tröstad i att veta att det finns människor där ute som kan se bortom de ärr både mentala och fysiska som vi lever med dagligen.


Du kan lära dig om andras erfarenheter och dela dina om du vill. tack för din kommentar. Jag lever med Non Hodgekins lymfom.


Efter två års behandling trodde jag att jag skulle ha en paus, nu väntar jag på en biopsi för att se om min cancer har blivit mer aggressiv. Jag är också funktionshindrad. Jag har inga sociala kontakter i min lilla stad. Jag har två strejker emot mig när jag träffar någon på en nätdejting. För att säga sanningen på nätet får du sympati och fel svar. Jag vill inte ha sympati för min situation. Jag vill inte heller ha sex. Intimitet och ärlighet var viktigt för mig innan cancer.


Det saknas på många nätdejtingsajter. Här min dumma fråga, finns det en legeimat sida med människor som är ärliga om att leva med cancer?


Det här kommer att vara med mig resten av mitt liv. Viktigare än min fråga är vad jag tycker om kvinnor som är i behandling, det finns inget mer attraktivt än en kvinna med skallig huvud. Mina ögon ser skönheten i ditt ansikte. Min andra åsikt har att göra med kvinnor som har haft masetomi. Det gör dig inte mindre vacker i mina ögon. Vi lägger för mycket tid på att definiera sex och perfektion i samhället.


Allas förväntningar är för höga, folk blir narsistiska. Det är verkligen sorgligt. Det verkar inte finnas någon lösning. Medan människor är generösa stödjer byråer som det amerikanska cancersamhället med promenader och pengar. Det verkliga stödet enstaka cancerpatienter behöver är acceptans och vänskap från individer. Cancer har många ansikten den verkliga kampen är inte alltid på kliniken. Jag har kämpat mot cancer non-Hodgkins follikulärt lymfom sedan november och jag har varit singel sedan december, eftersom min flickvän vid den tiden bestämde att hon inte kunde vara med mig längre.


Jag har en son från det senaste förhållandet och jag har gjort honom till mitt huvudfokus i livet, men jag saknar fortfarande att vara involverad med någon som bryr sig om mig, eftersom jag bryr mig om dem. Ungefär två och ett halvt år efter att jag fick diagnosen cancer fick jag diagnosen Hep-c och jag kunde bli botad från Hep-C för lite mer än ett och ett halvt år sedan. Jag var tvungen att göra en sonogram av min lever innan jag påbörjade medicineringen för att bota mig från Hep-C och dessa skanningar visade att min lever var anmärkningsvärd och perfekt bild.


Sedan efter att jag befunnits vara botad från Hep-C gjorde jag ett nytt sonogram av min lever och nu har jag steg 3 cirros i min lever. Jag kommer aldrig att få uppleva en normal livsstil igen och att hitta någon som kommer att vara med mig i ett förhållande kommer bara inte att hända. Jag förstår inte hur någon som arbetar inom detta område inte har en sann förståelse för hur det verkligen är att leva ett liv som de som jag själv måste leva.

No comments:

Post a Comment